DOLAR
2.437,51
BIST
9.716,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul

206
A+
A-
Kemer’e bağlı Ulupınar Mahallesi’ndeki Çıralı’da kamp alanına gelerek tatilini geçiren Mustafa Yıldırım 24 Mayıs’ta fotoğraf çekmek için dağlık alana gitti. Mustafa Yıldırım’dan bir daha haber alamayan ve telefonla da ulaşamayan yakınları jandarmadan yardım istedi. Kayıp Mustafa Yıldırım’ı bulmak için arama çalışması başlatıldı.

Ankara Jandarma Özel Asayiş Komutanlığı Dağcılık Timi ve Antalya Vilayet Jandarma Komutanlığı’na bağlı Jandarma Arama Kurtarma (JAK) Timi çalışanı arama çalışmalarını yaparken, İHH ve AKUT istekli takımları de birinci günden itibaren arama çalışmalarına takviye verdi. Evvelki gün Adrasan’daki Korsan Koyu ve Olimpos yakınlarındaki Musa Dağı’nda yapılan aramaların akabinde dün de Kemer ilçesindeki Çıralı ve Maden Koyu bölgesinde aramalar yapıldı.

143a135888b25e6c1d65e263f9792ea5

Arama çalışmalarına bugün sabah saatlerinde devam edildi. Gruplar arama çalışmalarını Çıralı, Ulupınar ve Beycik ile Maden Koyu bölgesinde ağırlaştırdı. Çalışmalara kara gruplarının yanı sıra JAK’ın kullandığı drone ile havadan devam edildi.

‘6 YILDIR HEM DAĞ TIRMANDIK HEM DE TABİAT YÜRÜYÜŞLERİ YAPTIK’

8 gündür aranan Mustafa Yıldırım’ın, Zonguldak’ta yaşadığı ve maden emekçisi emeklisi olduğu öğrenildi. Kervan 41 Tabiat Sporları Kümesi ile 6 yıldır Türkiye’nin birçok noktasında tabiat yürüyüşlerine çıktığı belirtilen Mustafa Yıldırım’ın, Kemer’deki Likya Yolu’nun 5 etabını da 2 defa tamamladığı kaydedildi. Kervan 41 Tabiat Sporları Kümesi’nin kurucusu Nurten Aktaş, birlikte yıllardır tabiat yürüyüşüne çıktıkları Mustafa Yıldırım’ın kayıp ihbarını jandarmaya kendisinin verdiğini söyledi. Demirören Haber Ajansı’na (DHA) konuşan Nurten Aktaş, “Burada Mustafa Yıldırım için bulunmaktayız. Biz İzmit’ten geldik, Kervan 41 Tabiat Sporları Grubuyuz. Arkadaşımız bizimle birlikte yürürdü. 6 yıldır birlikte hem dağ tırmandık hem de tabiat yürüyüşleri yaptık. Doğayı bilen bir insan katiyetle koklar doğayı. Evet bazen fotoğraf sevdasına uç yerlere sarfiyat, ortada kaybolur lakin kesinlikle doğayı bilir ve bizi bulur o denli bir arkadaşımızdır” dedi.

9a72c6a67ff86adc069d089b6c2fa0b7

‘2- 3 GÜN SONRA BANA DÖNMEDİ’

Mustafa Yıldırım’ın koronavirüs aşılarını yaptırdığını ve kendisine ‘Biraz nefes almak için buradayım’ dediğini anlatan Nurten Aktaş, “‘Kamp yapıyorum haberin olsun, dağa tırmanmayacağım. Yalnızca dinlenmek ve fotoğraf çekmek hedefli geliyorum’ dedi. Gideceği yerleri de bana öylesine geçti. İşte ‘Maden Koyu, Olimpos üzere yerlerde keyif yapacağım, birazcık da fotoğraf çekeceğim’ dedi. Sonrasında ben onu aradım 2- 3 gün sonra lakin bana dönmedi. Mustafa’nın bana dönmemesi diye bir şey kelam konusu değil. Mustafa o denli sorumlu bir insandır. Dönmeyince ben şüphelendim, kaldığı pansiyonu aradım. Pansiyonda da ‘3 gündür yok’ dediler. Sonra jandarmaya haber verdik ve arama başlatıldı. Biz de arkadaşım Hülya ve Nesrin kalktık, geldik” diye konuştu.

a669b6417b9cd242ca84ad4925c9fe8a

‘MUSTAFA SORUMSUZ BİR İNSAN DEĞİL’

Mustafa Yıldırım’ın bulunması için dua beklediklerini kaydeden Nurten Aktaş, şöyle devam etti:

“Ama toplumsal medyada birtakım şeyler görüyoruz kaybolmasıyla ilgili. ‘Kayboldu, kendi başına solo tırmanış yaptı, dağa çıktı. Doğayı bilmeyen insanın burada ne işi var’ üzere kelamlardan inciniyoruz. Çok rica ediyoruz, birtakım şeylerden pirim çıkartmaya çalışmasın kimse. İncitici oluyor. Zira Mustafa o denli sorumsuz bir insan değil. Ağrı Dağı’na gittik ‘4 bin 200 burası benim tepem dedi’ ve döndü. Mustafa haddini bilen, doğayı tanıyan insan ve lütfen tüm yakınları onu tanıyan herkes dua etsin onu bulalım.”