enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
24°C
Çarşamba Az Bulutlu
21°C

Vaka sayıları düştü, turistik mekanlar hareketlendi

Olay sayıları düştü, turistik yerler hareketlendi Yılın birinci yerli turist kafilesi Battalgazi’yi gezdi MALATYA – Korona virüs olay …

02/06/2021 17:06
199
A+
A-

Olay sayıları düştü, turistik yerler hareketlendi

Yılın birinci yerli turist kafilesi Battalgazi’yi gezdi

MALATYA – Korona virüs olay sayılarında yaşanan azalma, turizm bölümünü de canlandırmaya başladı. Malatya’ya yılın birinci yerli turist kafilesi tarihi yerleri gezdi.

Battalgazi Belediyesinin dayanaklarıyla Malatya Gastronomi Turizm ve Tanıtım Derneği tarafından geçtiğimiz Mart ayında gerçekleştirilen ‘Kayısı Çiçeği Festivali’ sonrasında Antalya’dan Malatya’ya gelen 32 kişilik turist kafilesi, medeniyetlerin formlandığı Battalgazi’deki tarihi yerleri inceledi. Battalgazi Belediyesinin tertibinde üstü açık cins otobüsüyle birinci olarak binlerce yıllık geçmişe sahip UNESCO Dünya Miras Süreksiz Listesi’nde yer alan Arslantepe Höyüğü’nü gezen turist kafilesi, sonrasında ise Tarihi Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayı, Kanlı Kümbet, Tahtalı Hamam Müzesi ve Poyraz Konağı’nı gezdi.

Gerçekleştirilen tarihi seyahatin akabinde Orduzu Galip Demirel Çınar Park’ta yemek ikramı yapılan kafile, daha sonra ise kooperatifçilikte örnek projelere ve uygulamalara imza atan Battalgazi’nin Kalbi Bayan Kooperatifini ziyaret etti. Fahri Lider Yıldız Güder’in eşlik ettiği ziyarette, doğal ve yöresel eserlerden armağanlar yaptıran kafile, medeniyetin kalbi Battalgazi’ye hayran kaldı. Turist kafilesi, bol bol fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmedi.

Üstü açık tıp otobüsüyle nostaljik seyahat

Bu seyahat ile ön yargılarının yıkıldığını vurgulayan İrem Öner isimli yerli turist, “Antalya’dan geldim. Daha evvel doğu kentlerini gezmek istiyordum. Doğu ile ilgili farklı kanılarım vardı. Doğuya ön yargıyla bakıyordum. Malatya’ya gelince bu niyetlerim değişti. Ön yargılarım yıkıldı. Bizi çok hoş karşıladılar, çok hoş ikramlarda bulundular. Dünya kayısı başşehrinde çokça kayısı yedik. Battalgazi’nin Kalbi Bayan kooperatifini de gezdik, çok beğendim. Bayanlara yönelik bu türlü bir çalışma yapılması çok hoş olmuş. Battalgazi ilçesi çok farklı. Bilhassa bu ilçeyi yakınlarıma tavsiye edeceğim” dedi.

Safiye İnce isimli turist ise “Malatya’yı çok beğendik ve sevdik. Battalgazi’yi geziyoruz. Tarihe tanıklık ediyoruz. Battalgazi’yi gördüğümüz için çok şanslıyız” sözlerini kullandı.

Battalgazi Belediye Lideri Osman Güder’in kendilerini güzel bir sürpriz ile karşıladıklarını aktaran Ayşe Akar Şülüttür isimli turist de, “Başkanımızın sürprizi bizleri şaşırttı. Üstü açık çeşit otobüsüyle bize tarihi yerleri gezdiriyor. Eşim İsviçreli ve o da kafilede. Kendisi de çok şaşırdı. Kayısıyı çok beğendik. Tarih yerlerini çok beğendik. Seyahat için çok teşekkür ediyorum” derken, Mehmet Eroğlu isimli öteki turist ise, “Malatya’da yalnızca kayısı olduğunu biliyorduk. Lakin gelince tarihin burada yazıldığını gördük. Kooperatifimizi gördük. Bilgi aldık. Liderimizin sürprizi bizleri çok keyifli etti. İnşallah bir kere daha gelmeyi düşünüyorum. Misafirperverliğinden ötürü tüm Malatya halkına teşekkürlerimizi sunuyorum” sözlerine yer verdi.

“Her bir karesinde tarih kokuyor”

Tıp seyahatinde her şeyin çok hoş olduğunu söz eden kafile sorumlusu Arife Temur, “Misafirlerimiz Antalya’nın yerli halkı. Bizler Mart ayında Malatya’ya gelmiş ve çok hoş karşılanmıştık. Liderimiz Osman Güder, medeniyetin beşiği Battalgazi hakkında çok hoş bir sunum yapmıştı. O vakit da hoş karşılandık, bugün de hoş karşılanıyoruz. İnşallah bu seyahatlerin devamını getireceğiz. Her bir karesinde tarih kokan ilçemizi geziyoruz. Her şey çok hoş. Battalgazi’miz daha da hoş. Bu geziyi nostalji formunda bizlere düzenleyen Battalgazi Belediye Liderimiz Osman Güder’e teşekkürlerimi sunuyorum” tabirlerini kullandı.

“Battalgazi’ye hayran kalmamak elde değil”