DOLAR
2.423,87
BIST
9.722,09
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Az Bulutlu

Mevsimlik işçiler aşıya gidemedi, sağlık ekipleri tarlaya indi

01/07/2021 15:41
210
A+
A-

COVID-19 salgını ile gayret en ön safta yer alan sıhhat çalışanları, kent ve ilçe merkezlerinin yanı sıra kırsal kesimde yaşayan vatandaşları da aşılamak için ağır mesai harcıyor.

Vilayet Sıhhat Müdürlüğü koordinesinde çalışmalarını sürdüren takımlar, sabah saatlerinde vazifeli oldukları sıhhat kuruluşlarından ayrılarak dağ köyleri, 3 bin rakımlı yaylalar ve tarım alanlarının yolunu tutuyor.

jJJh5 1625141044 9469

Kentin şiddetli coğrafyasında fedakarca çalışan takımlar, araçların çıkamadığı yerlere yürüyerek ulaşıyor.

Kimi vakit sıcak kimi vakit yağmurlu havada misyon yapan takımlar, kente bağlı Mazgirt ilçesinde mevsimlik tarım emekçisi olarak çalışan vatandaşların da aşılanması maksadıyla çalışma gerçekleştirdi.

Aşı hizmetini mevsimlik emekçilerin ayağına götürdüler

Bu kapsamda, Mazgirt Devlet Hastanesi Başhekimi Uzman Hekim Mercan Yağız ve ebe Eda Durmuş, aşı hizmetini, iş yoğunluğundan ötürü hastaneye gidemeyen Göktepe köyü ve Akpazar beldesindeki tarlalarda çalışan mevsimlik çalışanların ayağına götürdü.

Kavurucu sıcağın altında çalışan Diyarbakırlı mevsimlik çalışanların cep telefonundan randevularını oluşturan sıhhat vazifelileri, aşı olma konusunda çekinceleri olanları da ikna ederek Sinovac aşısı yaptı.

Başhekim ve Uzman Dr. Mercan Yağız, Tunceli’nin dağlık bir coğrafyasının olduğunu ve yerleşimlerin dağınık kurulduğunu söyledi.

Çok yorulduk ancak durmadan uğraşa devam ediyoruz”

Kentin etraf vilayetlerden ve yurt dışından gelen vatandaşların tesiriyle COVID-19’dan çok etkilendiğini tabir eden Yağız, şöyle konuştu:

“Bir orta hadise sayılarımız çok yükseldi ve bayağı salgın durumundaydık. Karantinaya almamız gereken yerler oldu. Lakin durmadan çalışmalarımıza devam ettik ve artık bu salgın bitsin istiyoruz. Hepimiz olağan yaşantılarımıza dönelim istiyoruz. Çok uzun vakittir benim de tatil yapmaya fırsatım olmuyor. Ben ve tüm arkadaşlarım da artık dinlenmek istiyoruz. Hepimiz çok yorulduk ancak yeniden de durmadan uğraşa devam ediyoruz. Zira olağan hayata dönmek istiyoruz.”

dBRMg 1625141024 2636

Kentin şiddetli coğrafyasında çalışmaya devam ettiklerini ve aşılama için çok sayıda köye gittiklerini anlatan Yağız, “Kış kaidelerinde bazen gittiğimiz yerlerde yolun açık olmadığı vakitler oldu. Çantaları ve aşıyı sırtlayıp o yolları tırmanarak aşılamamızı yaptık. Dağın başına ya da yolun olmadığı yerlere gittiğimiz oldu.” sözlerini kullandı.

“Hastaneye geleni asla geri çevirmiyoruz”

Kentte aşılama çalışmalarına sürat verdiklerini belirterek, bu mevzuda vatandaşlardan takviye isteyen Yağız, “Gelsinler aşılayalım. Biz elimizden geldiğince herkese ulaşmaya çalışıyoruz lakin her vakit yetişemiyoruz. Onlar hastaneye geldiği vakit asla kimseyi geri çevirmiyoruz. Herkesi aşılamaya bekliyoruz.” diye konuştu.