enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
2.509,62
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
23°C
Salı Az Bulutlu
22°C

Malzemeler hurdacıdan motor internetten: Gençler kendilerine araba yaptı

14/02/2021 10:36
216
A+
A-

sKf6P 1613285269 1534
Merkeze bağlı ArzularKabaköy Beldesi ile Dölek köyünde yaşayan 16, 18 ve 21 yaşlarındaki 3 genç bir ortaya gelerek kendi imkanlarıyla akaryakıtla çalışan Go Kart usulü araç yaptı.

Yaptıkları aracı dedelerine de deneten ve tam puan alan gençler artık köyleri ortasında yaptıkları bu araçla gidip geliyor. Üzerini örtmedikleri araçla kış aylarında zorluk geçen gençler bir sonraki basamakta aracın üzerini kapatmayı planlıyor.

Evvelki yıllarda bisiklete odun motoru bağlayan gençler bu yaz pandemi nedeniyle konutta sıkılınca hem boş vakitlerini kıymetlendirme hem de toplumsal medyada boşa vakit geçirmemek için kendilerine otomobil yapmaya karar verdi.

XNm22 1613285252 8313

21 yaşındaki Adem Balaban, 18 yaşındaki Murathan Bayır ve 16 yaşındaki Mert Çakmak baş başa vererek arabayı nasıl yapacaklarını tasarladı akabinde ArzularKabaköy beldesinde dedelerine ilişkin konutta kendilerine minik bir atölye kurarak çalışmaya başladı. El arabası lastiklerinden 4 adet temin ederek profil demirinden iskeleti oluşturan gençler internetten sipariş ettikleri akaryakıtlı gokart aracı motorunu kendi araçlarına monte etti. Paraları bitince bu kere ellerindeki cep telefonlarını satan gençler ailelerinin de yardımıyla otomatik şanzıman ve disk fren sistemiyle donattıkları araca hurdacıdan aldıkları direksiyon ve kornasını da bağladı.

3 tekerlekli düşündük virajı alamayınca 4 tekerlekli yaptık

Aracı yapan gençlerden Dölek köylü Adem Balaban, aracı yapmayı 3-4 yıl evvel düşündüğünü ama o vakit imkanları el vermediği için yapamadıklarını belirterek, “Sonradan odun motoruyla biz bunu arkadaşım Murathan’la birlikte denedik lakin fazla randıman alamadığımız için farklı yollara gittik. Daha sonra internetten motor siparişimizi verdik. Motorumuz geldi. Şasemizin ölçülerini belirledikten sonra kaynak ustamız profil demirinden hazırladı ve motor üzerine koyduk. Test kademesinde gerçekleşen dertlerden ötürü biraz süreç uzadı. Yaklaşık 3,5-4 ay müddetimizi aldı. Yaptıktan sonra teste çıkardık. Evvel bunu 3 tekerlekli olarak düşünmüştük. Test evresinde virajlara giremediğimizi, hareket yapamadığımızı gördükten sonra bunu 4 tekerlekli olağan bir gokart otomobiline emsal bir şey yapmayı düşündük. Yaptıktan sonra randıman aldık” dedi.

Gereçleri hurdacıdan aldık, motoru internetten sipariş ettik

Aracın üzerini kapatmayı düşündüklerini ve bunu bütçeleri el verdiği surece yapacaklarını tabir eden Balaban, “Malzemelerimizin kimilerini hurdacılardan aldık, kimilerini Trabzon’da parçacılardan temin ettik. Kaynak ustamız bize imkan sundu, ondan elde ettik, Motosikletlerde bulunan hidrolik fren sistemi, disk sistemi var, dişli sistemi var, go-kartlarda kullanılan motorumuz var, Doğan SLX otomobillerinde bulunan direksiyonumuzu koyduk içine, kornasını ve farlarını bağladık. Yaylanması için altına ufaktan amortisör koyduk. Bu hafta sonunda bayağı gezdik, gidişatını gördük. Uzun yol yaptım diyebilirim. Yaklaşık 10 kilometre yol yaptım fakat hiç banamısın demedi. Çok hoş bir biçimde gidip geldi” diye konuştu.

Meskenlerde boş vakit geçireceğimize yahut toplumsal medyalarda boşa vakit harcayacağına bu türlü bir şey yapalım dedik

Bir öbür genç ArazularKabaköy beldesinden 18 yaşındaki Murathan Bayır da meslek lisesi elektrik-elektronik kısmında öğrenci olduğunu belirterek, “Bu projeye 3 kişi başladık. Covid-19 salgınının verdiği kahırlardan ötürü kendimize bu türlü bir uğraş, bir şeyler yapmaya çalıştık ve başardık. Merakım var. Evvelce de bisiklete odun motorunu taktık. Onda randıman alamadığımız için bu usul bir şeye yöneldik. En çok da bu konutlarda boş vakit geçireceğimize yahut toplumsal medyalarda boşa vakit harcayacağına bu türlü bir şey yapalım dedik” halinde konuştu.

Elimizdeki telefonları, meskendeki birtakım gereçlerimizi sattık

Kendilerini en çok maddiyatın zorladığını kaydeden Bayır, “Elimizde imkan olmadığı için elimizdeki telefonları sattık. Konuttaki birtakım materyallerimizi sattık. Büyüklerimizde bize takviye olabildiğince oldular. İsmini şuan koyamadık, rastgele bir ismi yok. Arkadaşım Adem Balaban’ın dedesi sürdü ve bayağı da hoşuma gitti otomobil. Projeyi biraz daha büyütebilmek daha hoş bir şeyler elde edebilmek istiyoruz. Ya bunun bir büyüğü olduğu vakit en azından büyüklerimiz gerektiği vakit binip gidebilirler, işlerini rahat bir biçimde görebilirler” sözlerini kullandı.