enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul

180
A+
A-

İstanbullular  “yolumun üstü değil, değişim saati, yemeğe gidiyorum, karşının taksisiyiz” üzere mazeretlerle taksiye alınmadıklarından şikayet ediyor. Yabancı turistler ise fiyat pazarlığı yapmadan taksiye binmiyor. Taksiciler de plaka sahiplerinin önüne gelene araç verdiği için kaos yaşandığını söylüyor.

njQX2 1627394398 5668

İstanbul’un en fazla turist çeken yerlerinden olan Taksim’deki otellerde kalan turistler, taksi sürücüleriyle fiyat konuşmadan taksiye binmiyor. İçinde bebeklerinin bulunduğu iki çocuk otomobiliyle bir alışveriş merkezine gitmek isteyen turist çiftin, taksilerle pazarlığı DHA kamerasına takıldı. Turist çift, taksi sürücülerine gidecekleri yeri söyleyip fiyat konusunda muahede yapmaya çalıştı. Elindeki parayı göstererek pazarlık yapan çift, birçok taksiciyle konuşmak zorunda kalarak taksiye uzun müddet binemedi. Turist çift, taksicilerin gidecekleri yer için 120 TL istediklerini, fakat otel vazifelilerinin yalnızca 60 TL vermeleri gerektiği tarafında ikazda bulunduklarını belirterek fiyatı değerli bulduklarını söyledi.

“OLABİLDİĞİNCE TOPLU TAŞIMAYI TERCİH EDİYORUZ”

Mecidiyeköy’de yaşayan Oya Dereci, “Oldukça kahır yaşıyoruz. Taksi sürücüleri almıyorlar, gideceğin tarafı soruyorlar. Biniyorsun taksiye mesela 17 lira tutuyor, 20 lira veriyorsun adam sana para üstü vermiyor üzere şeyler çok yaşanıyor son devirlerde. Olabildiğince toplu taşımayı daha çok tercih ediyoruz. Güç durumda kalsam bile binmiyorum diyebilirim” dedi. Bir kezinde de taksinin havalimanına gideceğini zannederek durduğunu belirten Dereci, “Havalimanına gitmeyeceğimi öğrenince gideceği aralık de 15 dakikalık bir aralıktı, beni almadı. Almıyoruz dedi. Taksilere binmiyorum. Çok net” diye konuştu.

“KISA ARALIK ALMAK İSTEMİYORLAR”

Taksicilerin çoklukla yolcu olarak turistleri tercih ettiklerini söyleyen Fikret Aslan ise “Onlar varken onları seçiyorlardı. Bizi almıyorlardı. Biraz daha fazla para almak için. Kısa arayı almak istemiyorlar. Mesela ben şuradan Osmanbey’e gitmek istiyorum, almıyorlar, havalimanına götürmek istiyorlar. Ben de artık Osmanbey yerine havalimanına gitmek istemiyorum” dedi.

“YOLCULUĞUN NEREYE DİYOR, İPTAL EDİYOR”

Aygün Nuriyeva ise taksilerin ekseriyetle “Benim yolumun üstü değil, yemeğe gidiyorum” diyerek almadıklarını belirterek “Genelde uygulama üzerinden sipariş ediyorum, birden fazla vakit soruyor, nereye seyahatin diyor. Sonra iptal ediyor. Hiç mutlu değilim taksilerden” tabirini kullandı.

“ŞİKAYET ÇOK CÜZİ PARAYLA CEZA KESİLDİĞİ İÇİN İŞE YARAMIYOR”

Leman Arkun da “Çok şikayet ettim lakin çok cüzi bir parayla ceza kesildiği için hiçbir işe yaramıyor. Yakın ara hiç almıyorlar. Yağmurda hiç almıyorlar. Beşiktaş’tan Balmumcu’ya gelmek istiyorum, mümkün değil almıyorlar. Karşının taksisiyiz, buradan yolcu oraya kadar gidemeyiz” halinde konuştu.

TAKSİCİLER NE DİYOR?

Kağıthane’de bir taksi durağına gidip taksicilere de müşteri kabul etmeyen, yabancılardan fazla para talep eden taksicileri sorduk. Durak çalışanı taksi sürücülerinden Hurşit Yavuz taksilerin, müşteri almama sebeplerinin trafik yoğunluğu yahut değişim saati olabileceğini belirterek “Onun dışında müşteriyi karşıya da, Beylikdüzü’ne de gidiyoruz. Lakin trafik bizi bitiren mevzu o. Şikayetimiz trafik bizim de. Sahiden meşakkatli bir iş. Günlük bu otomobilin, en aşağı bir sürücünün 600 lira toplaması lazım ki, adam cebine en makûs bir 100-150 lira para koyabilsin” dedi.

“HER ÖNÜNE GELENE OTOMOBİL VERDİKLERİNDEN ÖTÜRÜ KAOS YAŞANIYOR”

22 yıllık taksi sürücüsü Mustafa Akça da “Durak arabası olduğumuzdan ötürü biz, 10 liralık 15 liralık müşteri dahi bile olsa gideceği yere kadar götürüyoruz. Araç sahipleri, plaka sahipleri bilhassa her önüne gelene arabayı verdiklerinden ötürü ortada bu türlü bir kaos yaşanıyor. Bir taksici otomobile çıktığı vakit bir sefer otomatikman 450 lira borçla işe çıkıyor. Adam kalın iş arıyor, ben günü bir an evvel kurtarayım hesabına gidiyor” dedi. Akça, İstanbul’un trafik probleminden kurtulmadığı sürece bu problemlerin daima yaşanacağını vurguladı.

“NAVİGASYON AÇSIN, ŞİKAYETİ VARSA 153’Ü ARASIN”

10 yıllık taksi sürücüsü Ahmet Yavuz da AVM önlerinde, ya da Sultanahmet üzere turistlerin bol olduğu yerlerde kimi taksicilerin 50 liralık yere, 200 lira istediklerini belirterek yerli müşteri almıyorlar. Yararını yabancı müşteriden daha çok getirmeye çalışıyorlar dedi. Yavuz, durak taksicilerinin farklı olduğunu vurgulayarak “Rızkımı kovalarım, kim elini kaldırırsa alırım. Hakikaten bu insan para vererek gidiyor. Yarın bir gün benim çocuğum yolda kalmış olur, hastaneye gidecek olur. İlla uzun mu gitmesi lazım, soymanın peşinde değiliz” diye konuştu. Ahmet Yavuz’un müşterilere tavsiyesi ise navigasyon açmaları ve şikayetleri varsa 153’ü aramaları. Yavuz, “Yüzde 20 çürük elma var içimizde bunların temizlenmesi gerekiyor” kelamının de altını çiziyor.

“DİYARBAKIR’DAN GELDİM, ESENYURT’A GİDEMİYORUM”

15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nda Diyarbakır’dan gelen Sami Vardar, “Ne taksi var ne servis var, otogardan çıkamıyoruz resmen. Diyarbakır’dan geldik, Esenyurt’a gidemiyoruz. Artık otobüs ve tramvayla gitmeye çalışacağım” diye konuştu. Sami Vardar’ın eşi ise “Bir arkadaşı aradık, arkadaş gelip alırsa alacak almazsa biz akşama kadar buradayız. Yarım saatten fazla müddettir taksi bekliyorum her gelen beni geri çeviriyor.” diye konuştu.

“BEN O TARAFA GİTMİYORUM”

Ailesi ile taksi bekleyen Engin Kuruahmet, “Almıyorlar, soruyoruz ‘Ben o tarafa gitmiyorum’ diyor. Olağanda taksi durduğu vakit her yere gitmesi gerekir. Biz Güneşli’ye gitmek istiyoruz ‘Ben o tarafa gitmiyorum’ diyor. Şu anda 15 dakika oldu, boş taksiyi durduruyorum nereye gideceğimi soruyor Güneşli diyorum ‘hayır’ diyor. Şu ana kadar da 5 tane taksiye sordum, diğerlerine da soruyor, onları da almıyor” dedi.

‘BEN ALİBEYKÖY’E GİDECEĞİM İSTERSEN GEL’

Ömer Arslan “Taksi bulamıyoruz. Ya kısa aralık almıyorlar ya da yolcu seçiyorlar. Daha demin birini çevirdim ‘Ben kısa aralık almıyorum’ dedi. Esenler Fatih Mahallesi’ne gideceğim az evvel bir tanesi de ‘Ben Alibeyköy’e gidiyorum, geliyorsan seni oraya götüreyim’ dedi. Benim Alibeyköy’de ne işim var? Boş gidiyor ancak götürmüyor, 45 dakikadır buradayız, 10 taksiye sordum 10’u da reddetti” biçiminde konuştu.

“BU YALNIZCA FIRSATÇILIK”

Engin Karakuş “Kesinlikle taksiler almıyor. Uzun yola yolcu arıyorlar. Ordu’dan geldim şu anda yarım saattir bekliyorum. Ordu’dan buraya gelene kadar eza yok, lakin buradan kent içine taksicilerin zulmü. İyiler’e gideceğim almıyorlar. Tatil periyotları başladığı için taksi sorunu çok olduğu için bunlar da fırsat biliyor. Bu yalnızca fırsatçılık” dedi.