enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
2.417,81
BIST
9.645,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
18°C

Heybeliada’da yangın nedeniyle zarar gören alan havadan görüntülendi

23/08/2021 15:35
158
A+
A-
6123909486b24526b8352753

Heybeliada’da 21 Ağustos’ta ormanlık alanda çıkan, karadan ve havadan yapılan müdahalelerle birebir gün söndürülen yangının akabinde Orman Genel Müdürlüğü ile itfaiye takımlarının önlem emelli bölgedeki bekleyişi sürüyor.

6123909c86b24526b835275c

Ziyan gören alan ile takımların bekleyişi havadan görüntülendi. Öte yandan ormanlık alanlara girişlerin yasaklandığını belirten pankartlar birçok yere asılırken, vatandaşların hazırladığı su dolu şişeler de yol kenarında bekletiliyor.

6123909c86b24526b835275a

Ormanlık alandaki yangının çıkış sebebine ait soruşturma Adalar İlçe Emniyet Müdürlüğü gruplarının çalışmalarıyla devam ediyor.

6123909c86b24526b8352756

Takımlar, İstanbul Büyükşehir Belediyesine ilişkin kamera manzaralarını izleyip, görgü şahitlerinin tabirlerini alıyor. Bisiklet kiralayarak ormanlık alanlarda dolaşan şahısları de inceleyen gruplar, ayrıyeten rastgele bir aksiliğe karşı devriye vazifelerine devam ediyor.

6123909c86b24526b8352758

HEYBELİADA’da dün çıkan orman yangının akabinde yüzlerce ağaç küle döndü. Yangın birinci anlarından itibaren söndürme çalışmalarına ellerindeki pet şişelerle dayanak veren Ada sakinleri ise gün uzunluğu yangın bölgesine geldi. Ada sakinlerinden Aşkın Eren, “İstanbul’dan bilhassa hafta sonu gelen günü birlikçiler ormanda ateş, mangal yakıyorlar. Biz bisikletlerimizle gezip uyarmaya çalışıyoruz, fakat çok da tesirli olamıyoruz” dedi.

6123909c86b24526b8352768

Ada sakinlerinde Süheyla Gül, “Geçen sene de maalesef fecî bir yangın yaşamıştık, bu sene de birebirini yaşadık. Yani biz yetmişli yıllardan beri burada yaşıyoruz ve çok üzgünüz. Müdahale etmeye çalıştık Ada halkı olarak lakin yeniden de yüzlerce ağacımızı kaybettik. Yangın çok kısa müddette her tarafı sardı, biz geldiğimizde başlamıştı zati. Çok üzücü, maalesef her sene tıpkı şeyi yaşıyoruz” diye konuştu.

6123909c86b24526b835275e

Aşkın Eren ise, “35 yıldır Ada yerlisiyim. Dün saat 12.30-13.00 sıralarında, Ada’nın ön tarafında bizim konutumuzun çabucak bir sokak üstünde yangın başladı. Biz sirenleri duyunca koşup müdahale etmek istedik. Ada halkı geldi, daima birlikte pet şişelerle söndürmeye çalıştık fakat çok güçlü poyraz vardı. Poyraz alevleri Ada’nın doruğuna hakikat getirmeye başladı. Yangın başladıktan 1.5 saat sonra 2 tane helikopter dayanak verdi. Bir saat sonra da uçak geldi. Bunlar çam ağaçları, çıra üzere ağaçlar aslında yanmaya, tutuşmaya meyilliler. Bir de yerlerde maki olunca tabi ki, çok kuvvetlendi alevler. Biz olabildiğince içine girmeye çalıştık fakat yalnızca 5 litrelik sularla bu kadar yapabildik. Birçok yer yandı bilhassa Heybeliada’da ne var bilmiyorum fakat iki yıldır yakılıyor. Geçen sene temmuzda yandı tekrar üzgünüz tabi. Valiliğin ormanlara girme yasağı vardı aslında o bizi çok memnun etmişti. Zira İstanbul’dan bilhassa hafta sonu gelen günübirlikçiler ormanda ateş ve mangal yakıyorlar. Biz bisikletlerimizle gezip uyarmaya çalışıyoruz fakat bu mevzuda polis daha tesirli oluyor. Lakin Valilik bu yasağı kaldırdıktan sonra su tankerleri de Ada’dan ayrıldıktan bir gün sonra bu yangın meydana geldi” diye konuştu.